Cercar

Infantils recomanats



MICALÓ REBAQUE, Dídac. Els dimarts, el meu tiet i els extraterrestres. Sant Feliu de Guíxols: Tramuntana, 2016. I Valors i sentiments

“Els dimarts són especials. Quan surto de l’escola, la meva iaia em ve a buscar. Després anem a casa seva i berenem amb el meu tiet...és un home alt i prim i amb uns cabells molt despentinats. A vegades diu que això li passa perquè té moltes idees. Li surten tantes idees del cap que els cabells se li despentinen.”

Així comença aquest àlbum il·lustrat que ens explica de manera delicada el trastorn bipolar i ho fa a través de la relació entre l’infant protagonista i el seu tiet. A través dels ulls de l’infant coneixem aquest tiet imaginatiu i original amb un cap que bull d’idees, però que de vegades es troba perdut i no pot ni sortir de la seva habitació. Al nen li costa d’entendre aquests canvis anímics del seu tiet fins que la seva mare li explica que el seu tiet té una malaltia i que li fan mal les emocions.


M’ha agradat molt la manera com l’autora explica aquesta malaltia mental, sense dramatismes, amb naturalitat i tendresa. Acaba d’arrodonir el text la il·lustració que ens mostra els alts i baixos del tiet a través del color i el tamany: quan tot va bé les figures tenen molt de color i són més grans i quan és a l'inrevés tot es fa més petit i grisós. Al final hi trobem una fitxa pedagògica amb preguntes per al jove lector i una altra amb material per a pares i educadors.

Finalment dir-vos que aquest relat va guanyar el primer premi del concurs “Contes d’emocions; si em coneixes, m’entens” convocat i organitzat per l’Associació de Bipolars de Catalunya.

Us animo a que el descobriu, l’he trobat molt interessant!


Share/Bookmark